Do zamawiającego, Polskiego Radia – Regionalnej Rozgłośni w Olsztynie „Radio Olsztyn” SA wpłynęły wnioski o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Poszczególne pytania i odpowiedzi zamawiającego przedstawiają się następująco:
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadku zmiany podatku VAT?
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza zmiany umowy w przypadku zmiany podatku VAT, ponieważ traktuje cenę brutto (p. 4.1 formularza ofertowego) jako wielkość niezmienną, wiążącą Strony w okresie obowiązywania umowy.
Pytanie nr 2Czy zamawiający dopuści zmianę ceny brutto w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT?
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuści zmiany ceny brutto z powodu podanego w odpowiedzi na pytanie nr 1.
Pytanie nr 3Proszę o podanie informacji na temat ilości roboczogodzin w jednym miesiącu świadczenia usługi?
Odpowiedź
Zamawiający nie może podać jednoznacznej informacji w tej sprawie, ponieważ wielkość ta zależy od ilości dni w miesiącu. Obliczenie ilości roboczogodzin w konkretnym miesiącu jest możliwe na podstawie zapisów § 1 punkt 2.1 wzoru umowy (załącznik nr 5 do siwz): "2.1. Zapewnienia stałej obecności swoich pracowników ochrony w czasie i miejscu określonym w planie ochrony obiektu (dozór pełni jeden pracownik całodobowo oraz drugi pracownik w godzinach 21:00 – 5:00), celem udaremnienia lub odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na znajdujące się w granicach ochrony osoby lub mienie"
Pytanie nr 4Czy Zamawiający dopuszcza waloryzację wynagrodzenia umownego o wskaźnik wzrostu ceny minimalnej?
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza waloryzacji wynagrodzenia z powodu wzrostu cen.
Pytanie nr 5Czy Zamawiający wymaga wsparcia grupy interwencyjnej?
Odpowiedź
Plan ochrony obiektów zamawiającego przewiduje doraźne działania wspierające i kontrolne, wykonywane przez grupy interwencyjne.
Pytanie nr 6Czy Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy?
Odpowiedź Zamawiający nie dopuszcza zmiany ewentualnego podwykonawcy.
Pytanie nr 7
Zamawiający – na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy – Pzp – zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza poniższe zmiany w treści umowy:
-konieczność zmiany osób, względnie pojazdów uczestniczących w wykonaniu zamówienia:
Zamawiający dopuszcza zmianę osób wykonujących czynności stanowiące przedmiot umowy. Zmiany te są uregulowane w § 4 punkty 3, 4 wzoru umowy (załącznik nr 5 do siwz); nie wymagają zatem zmiany treści umowy. Umowa nie zawiera natomiast jakichkolwiek regulacji dotyczących pojazdów.
-wystąpienie konieczności wykonania usług dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający, w punkcie IV.3 ogłoszenia o zamówieniu oraz w § 1 punkt 4 i § 8 wzoru umowy przewidział możliwość i określił warunki jej ewentualnej zmiany. Natomiast w przypadku konieczności wykonania usług dodatkowych obowiązują regulacje art. 67 ust. 1 pkt 5 pzp.
-możliwość przedłużenia lub skrócenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów umownych:
Nie ma takiej możliwości
Możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającego z porównania rozmiaru i wartości usług dodatkowych z usługami pierwotnie zamówionymi:
Zamawiający przewidział możliwość zmiany (podwyższenia) wynagrodzenia tylko w przypadku, o którym mowa w podanych wyżej punktach ogłoszenia i umowy. W przypadku usług dodatkowych zamawiającego obowiązują regulacje powoływanego juz art. 67 ust. 1 pkt. 5 pzp
Prezes Zarządu Redaktor Naczelny
Mariusz Bojarowicz (podpis na oryginale)