Znak sprawy: XXIV-38/012/10
Ogłosze&nie o zamówieniu na usługi bsprzątania; obiektów i utrzyma-&nia terenów zielonych – zamiebszczonep; wBZP dniur 195661-2010 z 25.01.2010Rozstrzygnięcie protestu w postępowaniu na usługi ochrony osób i mieniawniesionego w dniu 28 stycznia 2010 r. przez:Przedsiębiorstwo Usługowe „ROKA”Zakład Pracy Chronionej – mgr Andrzej Ireneusz Kantorski97-300 Piotrków Trybunalski, ul. Polna 14Region Północny, 10-544 Olsztyn ul. Warmińska 27,wobec treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w Bpostępowaniu o udzieletynie Zzamówieńnia Ppublicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi ochrony osób i mienia; znak sprawy: XXIV-38/02/10.Do podstępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu nie przystąpili 12257-2010inni Wykonawcy.
SEKCJA I: ZAMAWIAJamawiaj��CY
cy, />I. 1) NAZWA I ADRES: Polskie Radio -– Regionalna Rozgłośnia w Olsztynie "„RADIOadio OLSZTYN"lsztyn” SA , ul. Radiowa 24, 10-206 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. (089) 5267586, 5264434 w. 130, faks (089) 5267586.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.ro.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny:o radiofonia publicznpa.tr />SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu zarzutów podnoszonych przez zamawiaProtestującego: Sprzątanie obiektów i utrzymanie terenów zielonych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielko��ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sprzątdanień obiektów i utrzymanie terenów zielonych na posesji Radia Olsztyn poprzez: -stałe i kompleksowe sprzątanie pomieszczeń budynku głównego; -stałe i kompleksowe sprzątanie pomieszczeń budynku zaplecza technicznego; -sprzątanie ih odśnieżanie parkingów; -pielęgnację terenów zielonych..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00-4, 90.91.40.00-7, 77.31.00.00-6.
II.1.5) Czy dopuszczddala się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowtej: niest.
II.1.7)Uzasadnienie: Cz/>Protestujący pzarzeucił Zamawidającemuj naruszenie zasięad udzieleaniea zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 3.000 (trzy tysiące) zł. 2.Wadium wnosi się przed terminem składania ofert, w jednej lub kilku następujących formach: 2.1.Pieniądzu, wpłata przeblewem na konto w PKO BP O/Olsztyn nr 83 1020 3541 0000 5402 0011 2078. W tym przypadku za termin wniesienia wadium przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego; 2.2.Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3.Gwarancjach bankowych; 2.4.Gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5.Poręczeniach udzielanych przez podmiotwy, o którażonych mowa w art. 6b7 ust. (nie podano – przyp. Zamawiającego) ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności poprzez naruszenie treścią załącznika nr 5 pkdo siwz art. 2113 ustawy z dnia 926 listopadczerwca 20001974 r. Ko utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedeksiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 3.W pracy i zypażądkuał wniykresiślenia wadium w f§ 4 wzoru umowy ust. 2 w brzmieniu: g„Wiek pracowników Wykonawcy, ochrancji bankowej bądźcych uobezpiekty Zamawiajączenigo powej koinien się mieścić w przedziale od 25 do 45 lat”.Zamawiający nymie jestuważa aby gkwarancja obejmstionowała odpowiedzialnośćy za wszystkie przypadkis powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w jakikolwiek sposób uchybiał przepisom prawa zamówień publicznych, a w szczególności obowiązkom zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nie został, w szczególności, naruszony art. 46113 uKodekst. 4a i 5 ustawy. Gwaprancjay, musi pobniejmowaćż dotycałzy on stosunków pomiędzy pracownikiesm za pracodawcą, a ogólnie mówiąc realizacji umowy o pracę..Przy udzielaniu zamówienia publicznegofert pomiędzy zamawiają. Jeżeli gwarancjym a wykonawcą nie ma sptosunku zale��ności jaki wystóępuje w stosunku pregacy. Strokolny zawiekrają umowę cywilno – prawną na zasadzie swobody umów, zatem strona dobrowolnie wstępuje w ten stosunek.Dlazanych ptegowy teżej wymagań, zamawiający wykluczy wykonawcż�� z postępowdaniae odrzucił.
III.2) WARUNKI UDZIAamawiający nie uwzględni��U
/>Opis warunkównież żądania udznieważnieniału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące (art. 22 ust. 1 pzp): 1.1.Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 1.2.Posiadania wiedzy i doświadczenia; 1.3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 1.4.Sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2.Wykonawca, na podstawie art. 2693 ust. 2b1 pkt 7 ustawy pzp, ponieważ jego zdaniem, postępowanie nie jest obarczone wadą uniemoże polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale teąchnicznym, osobachą zdolnyawarch doie ważnej umowykon w spranwiae zamówienia lpub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązanyr jest/> udowodnić z/>Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 3.Ocena spełniania warunków udziału w pfostępowanirmuje, będziże dokonywana na podstawie dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 6 siwz. 4.Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli: 4.1.Złożył oświadczenie, o którym mowa w punkcie 6.1.1 siwz. 4.2.Wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie lub nadal wykonuje, co najmniej trzy usługi ciągłe sprzątania obiektów i trzy usługi ciągłe utrzymania terenów zielonych w zakresie porównywalnym z przedmiotem niniejszego postępowania. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w przypadku jego łącznego spełnienia przez wykonawcę i podmioty, o których mowa w punkcie 5.2 siwz, jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w punkcie 5.1. siwz polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26184 ust. 2b pzp..
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w punkcie 5.1 siwz (por. art. 22 ust. 1 pzp), zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów: 1.1.Oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22 ust. 1 pzp, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz. 1.2.Pisemnego zobowiązania, o którym mowa w punkcie 5.2 siwz, jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów. 1.3.Wykazu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz, aktualnie wykonywanych i wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług sprzątania obiektów w zakresie porównywalnym z przedmiotem niniejszego postępowania, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oPraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (dokumentem potwierdzającymi należyte wykonanie usługi są, między innymi, referencje). Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 5.1 siwz, przy wykonywaniu usługi polega na zasobach innych podmiotów (p. 5.2 siwz), wykaz może zawierać usługi wykonane lub wykonywane przez te podmioty. 1.4.Wykazu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz, aktualnie wykonywanych i wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług utrzymania terenów zielonych w zakresie porównywalnym z przedmiotem niniejszego postępowania, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie usługi są, między innymi, referencje). Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 5.1 siwz, przy wykonywaniu usługi polega na zasobach innych podmiotów (p. 5.2 siwz), wykaz może zawierać usługi wykonane lub wykonywane przez te podmioty. 2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówieniań wykonawcy w okopublicznościaych, od których mowa w art. 24 uzst. 1 ustawy, rzamawiający żąda złożegnięcia oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przeotargestu nie przysługuje ogrdwołaniczonye.
IV.2)Wiceprezes KZarządu RYTERIAedaktor OCENY OFERTaczelny
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) AdrLes strony intzernetk Sowej,bański (podpis na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ro.com.pl, zakładka BIP.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Radio Olsztyn SA, 10-206 Olsztyn, ul. Radiowa 24.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2010 godzina 13:00, miejsce: Sekretariat Radia Olsztyn SA, 10-206 Olsztyn, ul. Radiowa 24.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Załącznik:
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA