ZWyjawiadomśnienia nr 1 treści ospecyfikacji rozistotnych warunków zygamówienięciu protestua.
W toku prowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę „Cyfrowej konsolety mikserskiej”, wykonawcy zwrócili się do zamawiającego z następującymi zapytaniami i wnioskami dotyczącymi treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Proszę o zdefiniowanie typów przyłączy dla sygnałów wymienionych w pkt 3.Odpowiedź:
Zamawiający nie stawia specjalnych warunków co do typów przyłączy. Dopuszcza użycie każdego typu profesjonalnego przyłącza właściwego dla danego formatu sygnału.
2. Proszę o zdefiniowanie, Pktóre z tych przyłączy mają być zainstalowane w meblu technologicznych, które w szafie aparaturowej, a które w innych pomieszczeniach?Odpowiedź:Wszystkie Rprzyłącza powinny znajdować się w pomieszczeniu reżyserki. Zamawiający zaakceptuje przyjęty przez Wykonawcę rozdział między meblem technologicznym (zob. p.2.3.1. zał. nr 1 do SIWZ) a szafą aparaturową (zob. p.2.3.2. zał. nr 1 do SIWZ).
3. Proszę o doprecyzowanie wymagań dotyczących podstawowych parametrów technicznych wymienionych w Opisie przedmiotu zamówienia pkt 1.W praktyce profesjonalnych systemów fonicznych w instalacjach radiowych i telewizyjnych dla nominalnego poziomu sygnałów audio +6dBu przyjmuje się overhead 9dBu i dodatkowo rezerwę 3dBu. Razem maksymalny poziom sygnału audio może wynosić +18dBu.Proszę o zmianę wymaganych parametrów sygnału z pkt. 1.4, 1.11 do +18 dBu. Pragnę poinformować, że taka zmiana podwyższa relację sygnał/szum o przynajmniej 6dBu co jest korzystne dla Zamawiającego.Odpowiedź:Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w p. 1.4. i 1.11. zał. nr 1 do SIWZ.
4. W konsekwencji proponowanej zmiany jw. proszę o korektę parametru z pkt 1.7 i 1.13 odpowiednio do wartości =< - 104 dBFS.Odpowiedź:Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w p. 1.7. i 1.13. zał. nr 1 do SIWZ.
5. Proszę o skorygowanie zakresu działania konwertera SRC na wejściach AES/EBU. Podany zakres 32 kHz – R108 kHz np. niegi ponalnkrywa Rstozgłsośwaniaych w Olszpraktyce częstotliwości 192 kHz. Ponieważ Zamawiający sygnalizuje przystosowanie „Roferowanej konsolety do systemu 5.1 dlatego też zasadne jest ogranio Olscztyen” SA,ie działajnia konwertera do 96 kHz gdyż 192 kHz nie sąc stosowane. Zatem wnoszę o ustalenie górnego progu SRC na poziomie 96 kHz.Odpowiedź:Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w p. 1.15. zał nr 1 do SIWZ.
6. Z uwagi na odstąpienie producentów sprzętu profesjonalnego audio od zapisywania indywidualnych konfiguracji konsolety na przenośnych kartach pamięci spowodowanego szybkimi zmianami na rynku tych nośników i problemem z kompatybilnością w okresie ponad 10 lat (przeciętny czas eksploatacji) wnoszę o ograniczenie wymagania zapisu tych konfiguracji do wewnętrznej pamięci flash konsolety.Odpowiedź:Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w p. 3.2. zał. Nr 1 do SIWZ.
7. W pkt 3.4 Zamawiający wymaga zainstalowania kolorowych dotykowych ekranów LCD z możliwością regulacji kąta pochylenia. Jednocześnie Zamawiający wymaga zaoferowania stosownego mebla technologicznego dostosowanego do pulpitu konsolety. Wnoszę o rezygnację z wymogu regulacji kąta nachylenia w sytuacji gdy oferent odpowiedzialny jest za konstrukcję mebla i zapewnienie ergonomii pracy.Odpowiedź:Z uwagi na zróżnicowane preferencje realizatorów, zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w p. 3.4. zał nr 1 do SIWZ.
8. Z Opisu przedmiotu zamówienia wynika, że przedmiotem dostawy ma być konsoleta przystosowana do pracy w warunkach emisyjnych. Proszę o podanie czasu startu konsolety i osiągnięcia przez nią pełnej funkcjonalności po załączeniu napięcia zasilającego. Z dobrej praktyki radiowej wynika, że ten czas nie powinien być dłuższy niż 15 sekund (sprawność torów fonicznych i pełnego sterowania konsoletą z pulpitu)Odpowiedź:Zamawiający nie stawia specjalnych wymagań co do czasu osiągnięcia przez konsoletę gotowości do pracy.
9. Czy pod pojęciem tor tłumikowy Zamawiający rozumie zestaw regulatorów i wskaźników dostępnych dla kanału sygnałowego przypisanego do toru dostępny na panelach mechanicznych i ekranach konsolety w linii tłumika?Odpowiedź:Tak.
10. W związku z koniecznością uzupełnienia dokumentacji przetargowej i braku odpowiedzi na protest, który wpłynął do Zamawiającego odnośnie wymagań formalnych określonych w SIWZ zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert na dzień: 27 października 2009.Równocześnie informujemy, że w przypadku wyboru naszej oferty termin dostawy konsolety nie powinien być dłuższy jak 6 tygodni od daty podpisania umowy.Odpowiedź:Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 183 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r.- Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r., nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), Zamawiający rozstrzyga jeddalanocześnie wszystkie protest wniesiony w dniu 08 października 2009 r., przez ProfiAudio Sp. tycz o.o., 05-077 Warszawa – Wącesoła, ul. Dolomitowaędzy 32,innymi wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dotyczących kryterium oceny spełniania przez wykonawcę warunku udziału w terminie 10 dni od upływu ostępowatniu, obejmującego kwestie posiadania wiedzy i doświadcztenia, niezbędnych do wykonania zarminówienia publicznego na dostawę „Cyfrowej konsolety mikserskiej” (BZP nr 171747 – 2009 z 07.10.2009 r.).
Uzasadnienie:
Zamawiający, w dniu 07 października 2009 r., wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę cyfrowej konsolety mikserskiej wraz z oprogramowaniem, przeznaczonej na wyposażenie zespołu emisyjnego (reżyserka + studio) wraz z jej zainstalowaniem, skonfigurowaniem, uruchomieniem oraz przeszkoleniem realizatorów i obsługi technicznej. Warunki udziału w postępowaniu zostały sformułowane identycznie jak w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jako kryterium oceny spełniania przez wykonawców warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobamitu. zdolnymi do wykonania zamówienia, ZamawiającyW przyjął zrepaldku nizowanie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wjszczęciaego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej trzech dostaw, z zainstalowaniem, skonfigurowaniem i uruchomieniem, cyfrowych konsolet mikserskich o wartości (bez podatku od towarów i usług) nie mniejszej niż 150 tys.zł każda.
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r.- nr 87, poz. 605 z późn. zm.) upoważnia zamawiającego, w § 1 ust. 2 pkt 2, do żądania dokumentów potwierdzających spełnienie tego kryterium.
Protestujący, w dniu 08 października 2009 r. przesłał faksem protest na treść powyższego kryterium.
Kopię wniesionego protestu wraz z wezwaniem wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu zamawiający, zgodnie z art. 181 ust.3 pzp, zamieścił w dniu 09 października 2009 r. na stronie internetowej.
Do upływu terminu, o którym mowa w art. 180 ust 3 pkt 1 pzp, nie wpłynęło do zamawiającego żadne zgłoszenie o przystąpieniu do postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu.
Odnosząc się do poszczególnych zarzutów i sugestii protestującego ProfiAudio Sp. z o.o., zamawiający stwierdza:
1. Protestujący poinformował, że „według jego znajomości polskiego rynku, żaden potencjalny oferent nie wykonał w okresie ostatnich trzech lat dostaw z instalacją trzech cyfrowych konsolet radiowych każda w cenie 150.000 zł netto”, co stwarza możliwość, „że oferenci mogą dostarczyć referencje lub dokumenty dotyczące dostaw innych niż cyfrowe konsolety radiowe lub dostaw stanowiących zestaw urządzeń – dwóch lub więcej konsolet i pulpitów o łącznej wartości jak określonej w SIWZ”.
Zamawiający podkreśla, że nie użył w kryterium sformułowania „cyfrowa konsoleta radiowa”, które to określenie jest, zdaniem zamawiającego, znacznie węższe niż użyta nazwa „cyfrowa konsoleta mikserska”. Według posiadanych przez zamawiającego informacji, w tym dostępnych w Biuletynie Zamówień Publicznych, istnieją co najmniej trzy firmy z siedzibą na terytorium Polski, spełniające to kryterium. Należałoby w tym miejscu dodać, że przedmiotowe postępowanie jest otwarte również dla wykonawców pochodzących z innych państw członkowskich Unii Europejskiej, ubiegających się o udzielenie zamówienia samodzielnie bądź wspólnie, np. w ramach zawiązanego konsorcjum.
2. Protestujący stwierdził, że konsekwencją kwestionowanego zapisu, poprzez ograniczenie „zakresu oferentów do jednego tylko dostawcy” może być szkoda w interesie publicznym zamawiającego a także „mogą powstać również wątpliwości czy zamawiający na etapie postępowania zachowuje rzetelność i bezstronność i dba o zachowanie zasad uczciwej konkurencji”.
Zamawiający wykazał w punkcie 1, że kwestionowane kryterium nie ogranicza w stopniu sugerowanym przez Protestującego, liczby potencjalnych oferentów. Analiza dostępnych zamawiającemu komentarzy i orzecznictwa z zakresu stosowania Prawa zamówień publicznych wskazuje, że zamawiający ma nie tylko prawo ale przede wszystkim obowiązek takiego określania kryteriów aby wszystkie spełniające je podmioty dawały rękojmię należytego wykonania zamówienia publicznego. Podkreśla się jednocześnie, że nakaz zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców nie może być utożsamiany z nakazem dopuszczenia do udziału w postępowaniu wszystkich podmiotów, w tym niezdolnych do wykonania zamówienia w sposób należyty.
Ustalona przez zamawiającego, w postępowaniu przygotowawczym, wartość zamówienia przedmiotu zamówienia przekracza 150 tys.zł i dlatego, zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 2, powołanego wyżej, Rozporządzenia Prezesa RM z 19.05.2006 r. zamawiający zażądał wykazu zrealizowanych dostaw o wartości nie mniejszej niż szacowana wartość zamówienia.
Według „Komentarza” do Prawa zamówień publicznych pod redakcją Tomasza Czajkowskiego (wydanie trzecie – stan prawny na 1.01.2008 -UZP Warszawa – strona 127) „Obowiązkiem zamawiającego jest doprecyzowanie określenia „niezbędna wiedza i doświadczenie” w kontekście danego zamówienia oraz wskazanie zasad oceny spełniania tego warunku. W doktrynie zaznacza się, że zamawiający ma obowiązek wymagania od oferentów wykazania się doświadczeniem, „jako pewną umiejętnością zdobytą i ugruntowaną w trakcie praktyki (nabyciem wprawy), a nie dokonanym (przeprowadzonym) eksperymentem czy też próbą, jak byłoby to w przypadku ograniczenia się do wymagania zaledwie jednokrotnego wykazania tożsamych prac czy też czynności, (...) określając wymaganą wiedzę i doświadczenie ilością wykonanych robót, dostaw czy też usług, należy mieć na uwadze przedmiot zamówienia, warunki jego realizacji, ilość zrealizowanych rozwiązań w skali kraju, nowatorstwo technologiczne lub konstrukcyjne i wiele innych aspektów”. Należy uznać np., że nie będzie żądaniem ograniczającym konkurencję postawienie przez zamawiającego wymogu wykazania przez wykonawcę realizacji przynajmniej trzech dostaw w zakresie porównywalnym ilościowo z danym zamówieniem.”
3. Podnoszony przez Protestującego zarzut ograniczenia referencji wyłącznie do zrealizowanych dostaw i sugestia żądania referencji z zakresu instalacji i uruchomienia są, zdaniem zamawiającego, bezzasadne, ponieważ w kwestionowanym przez Protestującego kryterium, zamawiający wyraźnie zawarł wymóg zrealizowania „... co najmniej trzech dostaw, z zainstalowaniem, skonfigurowaniem i uruchomieniem, cyfrowych konsolet mikserskich…”.
Zamawiający nie może również ograniczyć rodzaju dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówienia do referencji. W orzecznictwie (por. wyrok ZA z 11.04.2005 r., sygn. akt UZP/ZO/0-640/05) przyjmuje się, iż dokumentami potwierdzającymi, że dostawy, usługi lub roboty budowlane zostały wykonane należycie, mogą być listy referencyjne, protokoły odbioru, potwierdzenie dokonania płatności lub inne dokumenty. Wybór właściwego dokumentu należy do wykonawcy. Jednocześnie zamawiający nie może żądać, żeby z tych dokumentów wynikało coś więcej poza stwierdzeniem należytego wykonania zamówienia.
4. Sugestia Protestującego dotycząca wydłużenia do 5 lat okresu realizacji dostaw dokumentujących spełnienie, będącego przedmiotem protestu kryterium, jest niemożliwa do uwzględnienia w związku z ograniczeniem zawartym w § 1 ust. 2 pkt 2 powołanego Rozporządzenia Prezesa RM z 19.05.2006 r.
Zamawiający informuje, że od rozstrzygnięcia protestu uprzysługuje odywoła z dnie,m wnoszone24 paźdo Preziesrnika U2009 rzędu. Zamóawiający rozstrzygnął protest 16 pa��dziernika Publicznych2009 r. i w tym samym dniu przekazał Wykonawcom drogą elektroniczną oraz zamieścił na stronie internetowej rozstrzygnięcie protestu wraz z uzasadnieniem oraz pouczeniem o sposobie i terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu . Kopię treści odwołania należy jednocześnie przekazać zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.
Odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli uiszczono wpis. Wpis uiszcza się najpóźniej w dniu wniesienia odwołania, a dowód jego uiszczenia dołącza się do odwołania.
Według Prawa zamówień publicznych, fakt wniesienia protestu nie zobowiązuje, a co ważniejsze nie upoważnia zamawiającego do przedłużenia terminu składania ofert.
Wobec powyższego, zamawiający nie zmienia terminu składania ofert.
>Zamawiający z zadowoleniem przyjmuje deklarację Wykonawcy o skróceniu terminu wykonania zamówienia.
>Wiceprezes Zarządu Redaktor />Naczelny<br /p>
>Leszek Sobański (podpis na />oryginale)<br /p>
<br /p>Prokurent
Krystyna Byra (podpis na />oryginale)